امروز سه شنبه  ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۶/۱۵- ۱۵:۱۸

هرگونه ادعایی مبنی بر فروش، صادرات یا انتقال تسلیحات از سوی ایران به فدراسیون روسیه کاملاً بی‌اساس بوده و به‌طور قاطع رد می‌شود

هرگونه ادعایی مبنی بر فروش، صادرات یا انتقال تسلیحات از سوی ایران به فدراسیون روسیه کاملاً بی‌اساس بوده و به‌طور قاطع رد می‌شود. ایران بار دیگر بر تعهد خدشه‌ناپذیر خود به رعایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه تأکید می‌ورزد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه مورخ 14 شهریور در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت بیان داشت: هرگونه ادعایی مبنی بر دخالت ایران در فروش، صادرات یا انتقال تسلیحات به فدراسیون روسیه و نقض تعهدات بین‌المللی خود کاملاً بی‌اساس بوده و به ‌طور قاطع رد می‌شود.

در  جلسه مورخ ۳۰ اوت ۲۰۲۴  شورای امنیت سازمان ملل متحد  که ذیل موضوع «تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی» برگزار شد و به موضوع تأمین سلاح‌های غربی به اوکراین(S/PV.9716) اختصاص داشت، نمایندگان ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه بار دیگر به‌طور هماهنگ اقدام به طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مناقشه جاری در اوکراین پرداختند.  در پاسخ به این اتهامات، امیرسعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل طی نامه  ای به دبیر کل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، این اتهامات را  گمراه‌کننده، کاملاً بی‌اساس و مردود اعلام کرد. نماینده ایران  در این نامه تاکید کرده، جمهوری اسلامی ایران، این اتهامات را صرفاً بازتاب برنامه‌های سیاسی محدود و کوته‌بینانه این سه عضو دائم شورای امنیت، که هدف آن تأمین منافع سیاسی خودشان است، می‌داند؛ امری که با سابقه عملکرد آن‌ها در شورای امنیت نیز کاملاً آشکار است.

در این نامه همچنین اشاره شده که قطعنامه ۲۲۳۱ هیچ ارتباطی با مناقشه اوکراین ندارد. علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران به‌طور مستمر به تعهدات خود پایبند بوده و متعهد به انجام آن‌ها باقی می‌ماند. بنابراین، هرگونه ادعایی مبنی بر دخالت ایران در فروش، صادرات یا انتقال تسلیحات به فدراسیون روسیه و نقض تعهدات بین‌المللی خود کاملاً بی‌اساس بوده و به‌طور قاطع رد می‌شود. ایران بار دیگر بر تعهد خدشه‌ناپذیر خود به رعایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه تأکید می‌ورزد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما